Het zit er weer bijna op!!! - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Het zit er weer bijna op!!! - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Het zit er weer bijna op!!!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

16 Oktober 2014 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Ja, over 24 uur zijn we al weer op weg naar huis. Dat is raar en jammer, maar ook weer goed. Onze taak zit er hier weer op en we hebben al heel wat dagen vakantie mogen vieren samen met andere zendelingen van OMF.
Het plekje aan de zuidoost kust van Thailand was schitterend. De zee, palmbomen, zwembad en de prachtige natuurparken met watervallen en veel bijzondere vogels. Gert trok er elke dag al om 6 uur 's ochtends op uit en kwam dan vol verhalen terug over alle bijzondere vogels.
Het was ook een bijzondere plek, omdat er er samen waren met Mandisa, een zuidafrikaanse die alle korte termijn verbanders begeleidt en een familie uit Isaan, de Haechtons, waar we vorig jaar al goed contact mee hadden. Er was een japanse uit Singapore en nog een familie uit Amerika, die op bezoek kwamen bij de Haechtons. Er kwamen nog enkele families, dus al met al een groot en bijzonder gezelschap.
Dit is een guesthouse van OMF, waar de zendelingen goedkoop er even tussenuit kunnen. We hebben gemerkt dat zo'n huis eigenlijk onmisbaar is. Churchplanters zijn, ook al zijn ze thuis, altijd aan het werk. Hun werk bestaat veel uit contacten maken en aan relaties werken. Met een jong gezin en alle normale dagelijkse beslommeringen, maakt dat het werk erg vermoeiend en inspannend. Ze leven onder eenvoudige omstandigheden en daarbij komt de warmte, die uitputtend kan zijn.
Normaal zijn we niet op zo'n plek en het was goed en gezellig om met anderen ontspannen activiteiten te doen en ook samen te praten en te bidden. Het ontroert me als je merkt dat je in kleine dingen veel kan betekenen.
Onze tijd in Thailand was voor onszelf een bemoedigende en inspirerende tijd, waarin we zelf ook anderen mochten bemoedigen en
inspireren. Daarbij was het een ontspannende tijd, waarin we zelf bij konden tanken en aan elkaar konden toekomen.

• 16 Oktober 2014 - 09:23

Goede reis terug gewenst,
    Groetjes!

• 16 Oktober 2014 - 10:52

Joop STRIETMAN:

Wat een mooie vogels zijn jullie en wat zijn die paar dagen vakantie in zo'n mooie omgeving jullie gegund. Wij zitten intussen ook in Thailand en schrijven dit de dag voor jullie naar de lage landen gaan. ZEGEN!

• 16 Oktober 2014 - 14:55

Joke Paauwe:

dag Marjo, Gert en Bram,

Wat een fijne tijd hebben jullie daar gehad !
    Hoop, dat jullie een veilige thuisreis mogen hebben.
    veel liefs van Joke

• 16 Oktober 2014 - 16:36

Hanneke Van Boven - Kantoor Terschuur:

Hoi lieve mensen, een goede reis terug! Fijn dat jullie zo'n goede tijd hebben gehad; in korte tijd toch weer heel veel kunnen doen, beleven, ontmoeten, mooi hoor! Leuk geschreven ook beide berichtjes. Kom maar even lekker bij van de reis, en dan hopen we jullie binnenkort weer te ontmoeten. Hartelijke groetjes van ons allemaal hier, Hanneke

• 16 Oktober 2014 - 19:23

Jaap & Ineke :

Goede reis en tot ziens in ons nog best wel warme kikkerlandje .

• 16 Oktober 2014 - 21:26

Hannie:

Lieve Alledrie, fijn om weer even van jullie belevenissen te mogen genieten. Alvast een heel goede terugreis, en een behouden thuiskomst. Lieve groeten, en tot ziens, Jan&Hannie.

• 17 Oktober 2014 - 07:30

Johan En Tineke:

Hallo Gert, Marjo en Bram,
    Goede reis! En welkom thuis, het wordt een warm weekend dus qua temperatuur zal de overschakeling wel meevallen!
    Zegen en groet,
    Johan en Tineke