Terug naar Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Terug naar Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Terug naar Thailand!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

19 September 2014 | Thailand, Bangkok

We gaan weer terug naar Bangkok. Volgende week vertrekken we en we gaan weer met z'n drieën. Ja, Bram is een bofferd, dat hij weer mee mag.
We zijn druk met de voorbereidingen, of beter gezegd, dat ben ik. Gert is druk met het werk en Bram op school. Het is zijn laatste jaar, dus er moet wel wat gebeuren.
Drie weken is wel wat anders dan drie maanden. We bereiden ons er ook op voor, dat onze ervaring ook heel anders zal zijn. Aan de andere kant is alles nu ook meer bekend. We zien er naar uit om alle mensen die we hebben leren kennen vorig jaar weer te ontmoeten. Thailand, OMF, Bangkok Home en dan vele namen zijn altijd in onze gedachten gebleven. Skypen, mailen, het helpt allemaal om contact te houden met de zendelingen van OMF, waar we ons vorig jaar zo verbonden mee wisten.
Zo kwam steeds vaker de gedachte bij ons op, dat we eigenlijk een keer terug wilden. En dat op korte termijn.
Het verzoek uit Bangkok om weer een paar huwelijkscursussen te faciliteren en onze contacten met de zendelingen te verdiepen, kwam als geroepen. Daar zeiden we graag ja op.

Onze plannen zijn nu ongeveer het volgende:
- de eerste helft van de eerste week een huwlijkscursus faciliteren voor de zendelingen van OMF.
- de tweede helft vliegen naar Khon Kaen en daar bezoeken afleggen.
- de tweede zondag speelt Bram mee in de jeugddienst in de kerk in Bangkok( Christian Community Church)
- de tweede week gaan we van maandag tot zaterdag naar The Pines, het andere guesthouse van OMF in Prachuab aan de kust.
- de derde week gaat waarschijnlijk de tweede huwelijkscursus van start en dan vliegen we vrijdag weer naar huis.
Natuurlijk heeft de ervaring wel geleerd dat we flexibel moeten zijn en weten we dat plannen er zijn om weer gewijzigd te kunnen worden.

Het is en blijft natuurlijk moeilijk om wéér drie dochters achter te laten en zo ver weg te gaan, al is het nu voor drie weken. Gelukkig hebben ze alle drie hun draai gevonden, Miriam in Enschede (laatste jaar master wiskunde), Hester in Groningen ( 2e jaar fysiotherapie) en Irene ook in Groningen ( 1e jaar logopedie). Alle drie zijn ze ook druk bij de studentenvereniging de Navigators.

Hoeveel we deze keer gebruik zullen maken van dit dagboek, weten we nog niet. In ieder geval zullen we als we weer thuis zijn, verslag uit brengen hoe onze ervaringen deze keer waren met het zendingsveld en Thailand.

• 19 September 2014 - 17:09

Rianne:

Leuk Marjo! Goede reis!

• 19 September 2014 - 19:21

Jan En Lieke:

Hallo allemaal,

Ja wat gaat de tijd snel. Zo ben je er geweest en zo ga je alweer terug! Maak er allemaal een leuke tijd van en wie weet volgt later reis nummer 3!!

• 19 September 2014 - 19:43

Co Vd Heuvel :

Wow , wat een geweldige uitdaging weer , we hopen dat er wat tijd
    Over blijft om te bloggen , graag lezen we jullie ervaringen .
    Lots of Blessings and protection , love Co

• 19 September 2014 - 20:09

Dick En Addie:

Wat mooi om te lezen en wat bijzonder Gert, Marjo en Bram! Alvast een heel goede en veilige reis gewenst en een heel bijzondere tijd in Thailand. Dat jullie daar tot zegen mogen zijn en daardoor heen ook zelf zegen mogen ontvangen!
    We bidden voor jullie!
    Lieve groet van ons,
    Dick en Addie.

• 20 September 2014 - 08:53

Gillian En Herman Spronk:

Hi Gert en Marjo, en Bram,

Zo jullie komen weer deze kant op! Leuk dat jullie zo'n kans weer hebben.
    Ja, ik geloof dat de Heer jullie geroepen heeft om dit te doen. Wees een zegen voor het OMF team daar in Thailand.
    Thailand heeft het evangelie zeer nodig en als jullie het team kunnen helpen dan kunnen zij het evangelie over brengen!

De boeren in Indonesie branden de palmolie velden af en dat brengt een grootheid smog/haze naar Singapore en Malaysie. Hopelijk gaat het niet zo ver noord als Thailand. Het voelt alsof wij in een oven zijn. Echt heet en zeer vochtig.

Alle zegen met inpakken, dingen regelen, een veilige vlucht en wees een zegen voor iedereen die je ontmoet! Liefs Gillian en Herman.

• 20 September 2014 - 10:05

Jaap & Ineke :

Gods onmisbare zegen gewenst!

• 22 September 2014 - 14:06

Margreet:

Wat geweldig dat jullie weer mogen gaan, Gods zegen en Zijn leiding (en heel veel plezier:) voor jullie! we bidden mee