1e week Thailand - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu 1e week Thailand - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

1e week Thailand

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

07 Oktober 2014 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Er zijn mensen die met smart uitkijken naar deze blog. (Zoals mw. E. te U.)
Echter voor de meesten van jullie zal dit een snel tussendoortje worden. Voor beide categorieën geldt: voor elk wat wils.
Het kwam als een verrassing dat, na een voorspoedige reis, Bangkok bijzonder vertrouwd was! Het vliegveld, de (goedkope ) taxi, de drukte, de warmte, de reis naar de Bangkok Home. Het warme welkom door een aantal bekenden van vorig jaar. Toffy de hond. De flat die we kregen. 2e verdieping met uitzicht over het moeras. De jacana, de bulbuls, de barbet, de flowerpecker, de pond herons, de prinia, de fantail en de oriental robin: de vogels, die ons nog kenden. Sorry, die ík nog herkende.
Later natuurlijk de Thaise keuken. De CCC (Chaengwattana Community Church) waar we de eerste zondag weer welkom geheten werden. Voor Bram zondagavond weer jeugdclub. En maandag tot en met woensdag huwelijkscursus voor stellen van OMF. 5 stellen ditmaal. Genoeg tijd om de hele cursus af te werken (vorig jaar lukte dit niet). Tot groot genoegen van de stellen en onszelf. We zijn erg enthousiast voor The Marriage Course. (en raden alle stellen aan deze zeker een keer te volgen!)
Afgelopen week hebben we het te gek gedaan eigenlijk. Donderdag in het vliegveld naar Khon Kaen in Isaan (Noord-Oost Thailand). Vorig jaar hebben we dat met de bus gedaan. 6 uur reizen. Nu zijn er goedkope vluchten en doe je er 3 kwartier over! In Khon Kaen hebben we een aantal goeie dagen bij Marten en Esther Visser doorgebracht. Inderdaad, Nederlanders. Zij werken al jaren in Thailand voor OMF. Eerst als gemeentestichters, later als verantwoordelijken voor het team in Isaan.
Goed om te horen hoeveel er gebeurd is de laatste jaren. In veel plaatsen zijn (kleine) kerkjes ontstaan, waar er voorheen geen christelijke gemeenschappen waren. Vanuit de verhalen hoorden we dat er hoop gekomen is voor veel mensen die geen hoop (meer) hadden. Mogelijkheden om een nieuw leven te beginnen. Allereerst als mensen die vergeving ontvangen hebben van hun Schepper. Haast automatisch ook het uitzicht om uit de vicieuze cirkel van armoede te komen: breken met kapotmakende gewoontes. Je kent het rijtje wel: alcohol, gokken, prostitutie, criminaliteit, mishandeling.
Net als vorig jaar groeit de bewondering voor mensen die huis en haard opgeven voor het Thaise volk.
Inmiddels zijn we in het zuiden beland. Huis aan het strand, de branding op de achtergrond. Wel veel regen. Maar enfin: toch een soort vakantieverblijf hier. Plaats van ontmoeting, ontspanning. We kunnen hier wat hand- en spandiensten doen. Komende zondag weer naar Bangkok. Vast geen zin in als het zover is.
Voor nu: hartelijke groet en tot de volgende blog.

• 07 Oktober 2014 - 09:32

Lieneke Van Der Voort:

Hallo Gert,Marjo en Bram.
    een heel goede tijd toegewenst daar, zit er waarschijnlijk al weer bijna op.
    dat jullie daar tot zegen mogen zijn voor de mensen die jullie ontmoeten.
    hartelijke groet Jan en Lieneke van der Voort

• 07 Oktober 2014 - 09:59

Jaap &Ineke :

Hallo daar! Leuk om jullie belevenissen te lezen.Nog een gezegende tijd gewenst!

• 07 Oktober 2014 - 11:21

Co Vd H :

Beste Gert en Marjo
    Leuk om weer wat te mogen lezen en weer wat inzicht te krijgen
    In jullie levens , Ook nu weer veel zegen toegewenst , vaak is de eerste zegen
    Voor je zelf ,als je werkzaam mag zijn in Zijn koninkrijk .
    Geniet ook van natuur en vrienden , die zijn het ook die ons zoveel
    Kunnen geven in al onzer levens .
    Regards and Blessings Co

• 07 Oktober 2014 - 13:49

Addie Schipper:

Het klinkt alsof jullie thuis zijn gekomen! Mooi om te lezen. Het lijkt me ook super voor jullie om weer even terug te zijn op de basis waar jullie zo'n bijzondere en intensieve periode hebben gehad. Geniet van de uitdagingen daar, Gods zegen bescherming, leiding en wijsheid toegebeden,
    Lieve groet,
    Addie.

• 07 Oktober 2014 - 15:11

Hanneke:

Goed om nieuws te horen.
    Geniet van de tweede helft!

Hanneke

• 12 Oktober 2014 - 17:18

Hannie:

Toch nog even een berichtje. Mooi om jullie wederwaardigheden te lezen. Fijn dat jullie zo kunnen genieten om even weer terug te zijn. Een heel gezegende laatste week toegewenst. Lieve groet, Hannie&Jan.