Weer thuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

23 December 2013 | Thailand, Bangkok

Wat vliegt de tijd. Al weer bijna een maand terug op Urk. Het is soms niet te geloven. En wat worden we weer opgeslokt door de alledaagse beslommeringen.
Maar eerst nog wat over de reis. Veel mensen vroegen ons of we ook last hebben gehad van de demonstraties in Bangkok. We hebben er niets van gemerkt. Bangkok is zo'n grote stad met 64 miljoen inwoners en 40 bij 60 km groot, dat je daar niets van merkt als je er niet met je neus bovenop zit.
Het afscheid van de Bangkok Home mensen was raar en ook wel moeilijk.
Je weet dan dat je waarschijnlijk sommige mensen nooit meer zal zien. Het is ook een stukje thuis wat je achterlaat. Het leven daar was ons erg vertrouwd geworden en we hadden eigenlijk alle drie geen zin om terug te gaan. Behalve natuurlijk om onze drie dochters weer te zien.
Maar ja, het gaat voorbij en het gewone leven wachtte weer op ons.
En dan stap je zo weer in een andere vertrouwde wereld die je eigenlijk een beetje vreemd is geworden. Natuurlijk mis je warme weer, maar ook de mensen, de zendelingen maar ook de Thaise wereld die je achterlaat, mis je. Maar de herinneringen nemen we mee en het heeft ons alle drie ook veranderd. Op wat voor manier, tja dat is moeilijk te zeggen.
Gert blijft ook nog tot half maart medisch adviseur van Thailand voor OMF.
Dit houdt ons nog een tijdje extra verbonden met Thailand. Onze evaluatie bij OMF in Nederland was goed. Wat doet dat je goed als je weer eens uitgebreid je verhaal mag vertellen en dan ook nog aan mensen die de achtergrond kennen. Dus zo ronden we deze periode zo langzamerhand af. 23 januari hopen we nog in de jeugdruimte van onze kerk een presentatie te houden om 20.00 uur 's avonds. Iedereen is daar van harte welkom.
Verder wensen we jullie gezegende kerstdagen en een gezond en liefdevol 2014. En we hopen elkaar weer te zien!!

• 23 December 2013 - 17:07

Herman:

Jullie zijn echt toffe gasten. Kanjers. Bless you,
    Herman

• 23 December 2013 - 18:08

GIllian Spronk:

Heeft Bangkok 64 milj. mensen?????? Dat klinkt alsof het de bevolking is van heel Thailand! Zelfs London en Tokyo en Seoul zijn rond 20 milj!!!! Maar misschien heb ik een vergissing gemaakt!
    Cheers,
    Gillian

• 01 Oktober 2014 - 18:10

Aline:

Dag Thailanders,

We waren aan het kijken of er al nieuws van 'het front' te lezen was. Fijn dat de aankomst voelde als thuiskomen. We blijven jullie volgen. Alle Goeds! Liefst, Bram & Aline