We zijn er!! - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

07 September 2013 | Nederland, Tollebeek

We zijn er!!!!

Waar te beginnen? Drie dagen geleden waren we nog in Urk en nu zijn we al weer 2 dagen hier en we hebben zoveel nieuwe indrukken gehad, dat ik niet weet waar te beginnen. Door Irene en onze vriendin Noëlla werden we naar het vliegveld gebracht. Het afscheid ging wel. Hier en daar werd een traantje weggepinkt en dan zit er niets anders op dan weg te lopen. Een raar idee om 3 maanden weg te gaan uit Nederland. Wat zou ons te wachten staan en hoe zal alles zijn? De vlucht verliep prima. Wat erg leuk was, dat we over Urk vlogen, Emmeloord, Espel en Rutten zagen liggen. Wat zou het leuk geweest zijn als we dit van te voren geweten hadden. Een hapje en een drankje, een filmpje en even proberen te slapen zijn een paar dingen waarmee we de tijd doorbrachten. O ja, ook nog even Thai geleerd. Wat een moeilijke taal. Dat wordt nog wat met onze taallessen.
Alles ging goed, de landing, de douane en Mandisa, onze Serve Asia coördinator( een Zuid-Afrikaanse) stond ons al op te wachten. En dan met een taxi een uur door Bangkok rijden. Alles is anders, overal hoge gebouwen, veel tempels, groot en klein, langs de weg en veel grote posters van personen van de koninklijke familie langs de weg. Gelukkig hebben de meeste taxi's airco, want de hitte overviel ons wel.
Eindelijk waren we er. Het is een prachtige plek met veel groen er om heen in een buitenwijk van Bangkok. Onze flat is op de bovenste tweede verdieping. We voelden ons gelijk thuis, veel ramen en ruimte. In de woonkamer hangen wel 4 ventilatoren en de 2 slaapkamers hebben airco. Daar is het heerlijk en als we even willen afkoelen gaan we de slaapkamer maar in.
Nu ik zit te typen stroomt het zweet van me af. Er was net, de eerste, fikse onweersbui en daardoor viel de elektriciteit uit. Dus geen airco, geen internet en geen ventilatoren. Straks maar weer douchen. Als er dan nog geen elektriciteit is moeten we ons behelpen met een bak water.
De eerste avond gingen we nog uiteten met Mark, de Fielddirector. Voor Thai mensen is het eigenlijk goedkoper om uiteten te gaan. Voor een paar euro en het kan zelfs nog minder hebben we gisteren gemerkt toen we mee werden genomen om te winkelen, kan je een hele maaltijd krijgen. Gisteren werden we meegenomen door Mandisa naar de dichtstbijzijnde winkels. Zodat we dit voortaan ook zelf kunnen doen. We gingen in een Song Theeuw, een soort kleine open pick-up, waar je instapt langs de weg met andere mensen. Dat kost je dan ongeveer 15 eurocent per persoon.
Gelukkig had ik aan het eind wel het vertrouwen om dit alleen ook eens te gaan doen.
De Thai mensen zijn allemaal heel aardig. Maar we hebben vooral nog te maken gehad met de zendelingen die hier wonen. Ze komen overal vandaan, van Zwitserland tot Nieuw-Zeeland. We praten wat af en al met al waren het zeer vermoeiende dagen, maar bovenal goede en gezegende dagen. We hebben nog wel last van de jetlag. Vannacht om 2.00 uur sliepen we nog niet. Maar er is ons verzekerd dat de tweede en derde nacht het moeilijkst zijn.
Joepie, alles doet het weer. Dus zit ik nu heerlijk voor een ventilator te waaien.
Bram heeft al heerlijk piano gespeeld. Gert trouwens ook. De piano was beter gestemd dan verwacht. Hij heeft ook kennis gemaakt met de youth pastor van de internationale kerk waar we morgenochtend heen gaan. Hij kan daar zondagavond naar een jeugdgroep en waarschijnlijk rolt er nog wel wat meer uit.
Tot zover. Al met al zijn in de eerste dagen boven verwachting verlopen. Volgende keer meer over onze taken en bezigheden. Zo meteen gaan we mee downtown met een stafuitje wat ze ééns in de drie maanden doen.
Ons postadres is: P.O.Box 1100 Don Muang, Bangkok 10211, Thailand.
Bram heeft ondertussen een eigen weblog gemaakt, bramjonkheer.waarbenjij.nu. Dus wie ook eens wat van hem wil lezen, kijk gerust!

• 07 September 2013 - 11:12

Hester:

hoi pap en mam en bram!
    super fijn om te lezen dat de dagen boven verwachting waren.
    ook super raar dat jullie zo ver weg zitten.
    schrijf maar snel weer!!

x

• 07 September 2013 - 11:20

Miriam En Irene:

Lieve helft van de familie aan de andere kant van de wereld!

Wat fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ga maar lekker vaak uit eten ;)
    Wij zitten hier gezellig samen thuis.
    We hopen snel weer wat van jullie te horen.

Liefs en een dikke knuffel!!

• 07 September 2013 - 12:05

De Buurtjes:

Dag lieve alledrie,
    Leuk om dit allemaal te lezen en fijn dat de reis goed is gegaan! Mooi dat er ook een piano is!
    x van ons en extra knuffel voor Bram :)

• 07 September 2013 - 12:42

Rianne:

Leuk om zo met jullie mee te leven. Hier koelt het nu wat af...

• 07 September 2013 - 12:57

Oscar Lohuis:

Hoi Gert en Marjo en Bram
    Erg leuk om te lezen! Wat een ervaring! Goed hoor, dat jullie dit doen. Heel veel zegen en hartelijke groet, Oscar.

• 07 September 2013 - 13:16

Janko Lolkema:

Hallo G,M en B,

Hartstikke mooi dat alles goed is gegaan eerste dagen. Succes met acclimatiseren en erg leuk om verslag te lezen. Groetjes van ons allemaal uit Steenwijk

• 07 September 2013 - 18:50

Wim En Martine:

Leuk om jullie verslag te lezen, goede tijd samen, en geniet.

• 08 September 2013 - 15:10

Bart En Wilma:

Wat fijn om te horen dat alles zover zo goed is gegaan. We hopen dat jullie en fijne dienst hadden en een hele goeie week tegemoet gaan. Vol nieuwe avonturen! Doe Mandisa de groeten van me. :-)

• 08 September 2013 - 19:20

Nathan (::

Benieuwd naar deel 2!!!!

• 08 September 2013 - 19:42

Jakob:

Dag jelui,

Hier een berichtje vanaf Urk. Had je niet verwacht he, Marjo! Fijn te horen dat de eerste indrukken goed zijn. Hier vanmorgen flink geregend en hij geeft nog meer op voor komende week. Maandag voor jullie in ieder geval geen 'sleur' van het normale werk maar hele nieuwe uitdagingen. Wens jullie Gods zegen.

Broedergroet,

Jakob.

• 08 September 2013 - 20:01

Bram & Aline:

Dag lieve Moat(s),!

Wat HEER lijk om te lezen dat de reis zo goed is gegaan! Vanmiddag de meiden (M & I) even naar de bus in Emmeloord gebracht en al gehoord dat jullie door de zware regenval, ook per bootje uit eten konden. Leuk! Wij drinken nu wsl. jullie laatste beetje biologische karnemelk op, die gaf M. mee uit de koelkast ;-) Bram (en ik ook hoor) is heel benieuwd wat er op het menu staat daar in Thailand!
    Super dat Bram al naar een jeugdgroep kan, dat is nu dan wsl. al achter de rug (jullie tijd) zal maar een klokje hier instellen met Thai tijd, dan hebben we dat wat beter voor ogen.

Houd je Thai daar de komende 3 maanden, als je het woord moat nog maar onthouden uit het Urks. Dikke poes van ons alle4! Enjoy! Aline & Bram, Nathan & Samantha

• 08 September 2013 - 20:12

Beam & Aline:

Dag moat ;-),

Wat HEER lijk om te lezen dat de reis is gegaan e

• 08 September 2013 - 20:59

Annejuul:

Hey, fijn al zo snel een uitvoerig verslag van jullie eerste belevenissen! Je kan mooi en beeldend schrijven Marjo, ik zie een deel gewoon voor me.... Het zal vast erg wennen zijn deze eerste dagen aan het tijdsverschil, het klimaat, de straatbeelden, de taal, het eten etc. maar dat komt vast snel.
    Wij kijken uit naar het volgende verslag, met wellicht een foto (?) van waar jullie nu wonen en verblijven. Zou erg leuk zijn om een indruk van te krijgen.
    Regengroetjes vanuit Leiden, Annejuul

• 08 September 2013 - 23:25

De Overburen:

Hallo, goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Al die nieuwe indrukken zullen wel vermoeiend zijn. We hopen dat jullie je snel thuis zullen voelen. Groetjes Jacob, Hennie en Mirjam

• 09 September 2013 - 08:25

Jacob En Tiny Snoek:

Goed om te lezen dat jullie eerste indrukken van Thailand goed zijn. Succes met jullie activiteiten, maar geniet ook van dit mooie land.

• 09 September 2013 - 10:35

Hanneke :

Hoi Gert & Marjo en Bram, fijn dat de reis zo goed is gegaan, en dat jullie een mooi appartement hebben om in te wonen. Leuk om te lezen, al die indrukken en belevenissen. Klinkt enthousiast, ben ik blij om! Heel veel plezier, en sterkte en succes met opstarten en settelen. Hoop dat jullie gauw over de jetlag heen zullen zijn. Hartelijke groetjes vanuit Terschuur, van Hanneke

• 10 September 2013 - 09:47

Annie Strietman:

Wat fijn dat alles zo goed is gegaan .....en dat jullie daar gelijk met de neus in de boter vielen met het staf-uitje.
    Prachtig dat Bram z'n piano bij de hand heeft!!!
    Zegen van de Heer op de komende week!
    Liefs en groeten.

• 10 September 2013 - 15:54

Lieneke Van Der Voort:

Hallo Gert,Marjo en Bram
    leuk om jullie verhalen te lezen over jullie verblijf . een hele goede tijd daar en wij blijven jullie volgen.
    hartelijke groet ook van Jan.

• 10 September 2013 - 19:43

Ester Kramer:

Veel succes daar en God's zegen op jullie werk daar!

• 11 September 2013 - 10:50

Edzo En Willy:

Dag Marjo en Gert,

Te laat met mn kaartje sturen ....jullie waren al weg nadat we het lazen in Het Urkerland!
    Fantastisch en dapper dat jullie dit ondernemen...
    Leuk om alles te kunnen volgen, zullen dat zeker doen.

Hartelijke groet en Gods zegen in jullie opdracht.

• 12 September 2013 - 11:30

Mirjam Van Den Heuvel:

Beste allemaal,

Ik hoorde vanmorgen in de wandelgangen jullie bijzondere reis. Helemaal top! Geniet ervan en suc 6 met jullie project.

Groet mirjam

• 12 September 2013 - 12:12

Alie En Sunil Noom:

Hoi alledrie,
    Wat leuk dat jullie in Thailand zijn.Ik ben er 33 jaar geleden geweest en heb er 4.5 mnd gewerkt. Helaas het Thai niet geleerd vanwege de klank, zo moeilijk, sterkte voor jullie. Wij hadden onze thuisbasis in het Peninsulahotel in Bangkok, ben benieuwd of het er nog is. Leuk om jullie belevenissen te lezen en de warmte dat voel ik nu ook nog, zoals je beschrijft. Succes met alles en tot het volgende verhaal,
    groeten

• 12 September 2013 - 21:07

Klaas En Jantje Romkes:

Lieve Fam Jonkheer
    Heel veel sterkte en kracht daar met het werk en bovenal Gods zegen over jullie,s werk en hartelijke groetjes van Klaas en Jantje Romkes

• 12 September 2013 - 23:11

Co Van Den Heuvel :

Vanaf het Hooiland heel veel sterkte ,wijsheid ,en inzicht toegewenst ,Marjo ik hoop dat de elektriciteit niet al te vaak uitvalt , een Nederlandse ervaart die warmte als een muur ,
    In Sydney vorig jaar was het ook zo heet , kunnen jullie ook wat verkoelen in een zwembad of zo .?
    Maar het is een prachtige uitdaging , om jullie talenten zo te mogen gebruiken voor onze medemens .
    Geniet ook veel van de natuur en meerdere bijzonderheden , wegkijken uit naar je verdere
    Blogs . Blessings Co

• 13 September 2013 - 10:42

De Buurtjes:

Dag Marjo,
    Bert zit hier nu bij me op de koffie en ik geef hem computerles :) Vandaar dat we je even een berichtje sturen.. dan kan hij het de volgende keer zelf doen :) Want hij is wel anwennig naar je.. Gert mag er wel blijven zegt hij als JIJ maar snel weer thuiskomt :) Groetjes ook van Jannie. x

• 13 September 2013 - 13:35

Janet:

Lieve mensen,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Inmiddels vast een beetje gewend.
    Goed om van jullie te lezen, kijk al uit naar meer nieuws, hoe het inmiddels gaat!
    Zegen gewenst bij alles wat op jullie pad komt, Liefs Janet