En nog meer... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu En nog meer... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gert, Marjo & Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

En nog meer...

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert, Marjo & Bram

12 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Een paar dingen wil ik jullie niet onthouden.
Die hebben behoorlijk indruk gemaakt.
We vertelden al dat hier ongelooflijk veel taxi's rondrijden. Lekker fel kleurtje allemaal: rood, groen, roze, geel en geelgroen. Een enkele paarse. Goed herkenbaar! En allemaal Toyota! We maken er veel en vaak gebruik van. Meestal is het de snelste maner om ergens te komen. En relatief goedkoop. Je snapt niet dat die mensen ook nog winst maken. Ondanks goedkope brandstof € 0,75 /liter diesel en goedkope aanschafkosten.
Enfin, één van de eerste weken gingen Bram en ik in een armere wijk iemand helpen om een huis te schilderen. We hadden oude kleren meegenomen. En een hogedrukspuit.
Het kostte veel moeite het adres te vinden en jawel hoor, door alle consternatie vergaten we de spullen uit de achterbak te halen.
Probleem. Schilderen in ons gewone kloffie dus. Voor de dames: Raad eens wie er niet blij was toen we terugkwamen.
Wij waren echter wel erg blij. We hadden met kantoor gebeld en uitgelegd wat er gebeurd was. Wie schetst onze verbazing dat een uurtje later dezelfde taxi weer langs komt met onze spullen! Het was dus mogelijk een taxi te traceren tussen de andere 900.000. Thailand steeg zeer in mijn achting.
2/ ik verbaas me erover dat een stad van 8 miljoen mensen (16 miljoen met de buitenwijken erbij) zo'n infrastructuur heeft dat iedereen op elke willekeurige plek in Bangkok nooit verder dan 100 meter verwijderd is van een restaurant/ eettentje/stalletje/ open vuurtje. Er wordt wat rondgezeuld met voedsel. 24 uur per dag. Veel tentjes zijn van 7 uur 's morgens tot 's avonds 10 uur open. Thai houden van snacken. Een warm hapje om half 8 's morgens gaat er best in. Een spiesje kip/ een kippenpoot/ een zakje soep: eet smakelijk. De hele dag door liefst. Waar al dat (lekkere en veilige!) voedsel vandaan komt? Dat vind ik nou een mirakel.

  • 12 Oktober 2013 - 11:03

    Gillian Spronk:

    Hallo mensen die onder de indruk zijn! Leuk om je briefjes te lezen. Het klinkt als of jullie de veranderingen zullen overleven en zelfs van zullen genieten!! Zijn jullie nog in BangKok of toch in CM? CM is 'onze' stad! Wij komen hier elke twee jaar en soms tussen door. 6 of 7 keren zijn wij hier nu geweest. En is wat veranderd merken wij. Ik vind het een van de meest immorale steden die in ooit gezien heb. Deze keer heb ik gemerkt dat M's niet alleen in het zuiden zijn, maar ook wel in CM! En wij werken niet onder hen!
    Wij logeren in Lanna Palace hotel. De naam 'palace' is een beetje overdrevend! maar klinkt mooi!
    De conferentie begint op dinsdagavond en ik ben de eerste spreekster! hulp!
    Geniet van je tijd hier en hopelijk tot ziens op 26 oktober! 28 kan niet, he?! Wij vertrekken op die datum (en jullie ook?) en daarom was die datum in mijn hoofd. Zijn jullie ver weg van Lanna Palace? Het is op de belangrijke weg naar de 'night bazaar'.

    cheers,

    Gillian (en Herman)

  • 12 Oktober 2013 - 14:19

    Willie Korf:

    vanuit Talma Urk willen wij jullie de hartelijke groeten doen.
    ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en ik zal het ook doorgeven aan de collega's.

    sterkte en vooral ook genieten van alles wat jullie daar mee mogen maken.

    Willie Korf

  • 12 Oktober 2013 - 16:26

    Sjaak En Anja:

    lieve mensen,

    wat bijzonder om steeds jullie verhalen te lezen! veel Zegen bij alles daar toegewenst!

  • 12 Oktober 2013 - 21:15

    Aline:

    Lieve drie,

    Was fijn om even uitgebreid 'life' kontakt te hebben via Skype! Wat een wonderlijke uitvinding toch. Hoop dat jullie ook een beetje 'vakantie' hebben kunnen vieren nu in Chang Mai. De tijd vliegt, bij jullie maar ook hier. Morgenavond Arise(n) we weer, we kunnen jullie niet met webcam en al op tafel zetten natuurlijk, want dan zouden we beeld hebben van een (hopelijk zoet) slapende Jonkheertjes ;-)
    Take Care en een dikke Urker Poes van alle Ariselingen, ook van de 'anti social media' typetjes....., X Aline

  • 13 Oktober 2013 - 18:08

    Wilma:

    Wat zien jullie er heerlijk ontspannen uit op die ene foto! Het is heel fijn om Thailand door jullie bril te "lezen"! We komen vanavond weer bij elkaar en zullen aan jullie denken. We missen jullie, maar eer we het weten zijn jullie weer terug! Geniet er nu nog maar van! Lieve groetjes en shalom, B & W

  • 13 Oktober 2013 - 19:08

    Addie Schipper:

    Wat mooi omte lezen! Ik herken jouw verbazing Gert, over al die eettentjes. Ik heb in India hetzelfde gezien en ervaren. Op dit moment zitten we zelf in Zuid-Afrika. Een bijzondere ervaring opnieuw.
    We bidden dat jullie een heel goede tijd mogen hebben en door deze tijd heen ook gaan verstaan wat de Here voor jullie heeft in de toekomst.
    Shalom! JHWH gaat voor jullie uit en is altijd bij jullie,
    Addie.

  • 13 Oktober 2013 - 19:08

    Addie Schipper:

    Wat mooi omte lezen! Ik herken jouw verbazing Gert, over al die eettentjes. Ik heb in India hetzelfde gezien en ervaren. Op dit moment zitten we zelf in Zuid-Afrika. Een bijzondere ervaring opnieuw.
    We bidden dat jullie een heel goede tijd mogen hebben en door deze tijd heen ook gaan verstaan wat de Here voor jullie heeft in de toekomst.
    Shalom! JHWH gaat voor jullie uit en is altijd bij jullie,
    Addie.

  • 13 Oktober 2013 - 19:36

    Janko Lolkema:

    Gert, Marjo en Bram,

    Herkenbaar wat je schrijft. 13 jaar geleden hebben mij daarover (taxi's, eettentjes) op iedere hoek vd staat. Vergeet niet om iedere dag een cola te drinken. Want of het altijd aan de voedsel en warenautoriteiten regels voldoen?

    Leuk om jullie verslagen te lezen. Succes en daar en groet uit een nat en kil Steenwijk.

    Janko

  • 14 Oktober 2013 - 11:04

    Dikkie Post:

    Hoi buurtjes,het is hier wel stil zonder jullie,geen wasje buiten,ramen dicht enz. Marjo veel sterkte met de luisjes,bah ik griezel al bij de gedachten.heeft Gert daarom zijn haar geknipt,of lijkt dat maar zo?
    veel sterkte met alles,en geniet er maar van,voor dat je het weet ben je weer thuis.
    Gods onmisbare zegen,wensen wij jullie toe. Groetjes fam Post het ruim 10

  • 15 Oktober 2013 - 20:40

    Jan En Ieda Koffeman:

    Gert, Marjo en Bram,

    wat een verhalen zeg, ik hoop dat jullie daarin Gods weg duidelijk mogen zien.
    en doe wat je mag doen uit liefde.voor onze Heer.Ik bid jullie Gods zegen toe voor de komende tijd.
    mag ik jullie bemoedigen met deze tekst?
    Vertrouw op de HEERE en doe het goede; bewoon de aarde en voed u met trouw.
    Ps 37,3

    jan en Ieda koffeman

  • 17 Oktober 2013 - 11:45

    Berthe Van Der Meer:

    Heerlijk net thuis van de markt Helma en dirk hadden ingebroken Dus deden ze voor mij de de machine aan zetten zo ook jullie brief lezen Fijn dat het jullie goed gaat en jullie nutig maken
    ik dacht dat jullie zieke mensen gingen helpen Maar het is het nodige en nutige enz zo voort ,dat kan ook geen kwaat Dus het eten is wel goed Hier gaat het ook zun gangetje Het weer is heel lang mooi gebleven
    Nu is het erg winderig tussen de buien door Wonder de tuin ziet er nog aardig uit Waar is jullie jongste
    dochter gebleven Ik heb nog niets van hun gehoord Geen bericht Goed beright .Marjo zijn je haren aan de leuzen op geofert In de oorlog hadden we allemaal wel eens last Lang geleden Veel meer nieuws heb
    ik niet Veel sterkte Gods zegen en beschermingFijn dat ik zo mee mag leven
    Berthe ddddoei

  • 17 Oktober 2013 - 21:30

    Jakob:

    "Waar al dat (lekkere en veilige!) voedsel vandaan komt? Dat vind ik nou een mirakel."

    Dat noemen ze logistiek Gert ;-)

  • 18 Oktober 2013 - 10:40

    Wim En Martine:

    Hallo Thailandgangers,

    Fijn dat het goed gaat met jullie.

    Hoop dat het schilderwerk er goed uit ziet.Waarschijnlijk beter dan dat wij het zagen in Zambia,
    daar waren het meer zebrastrepen, vanwege te dunne verf.

    Groetjes en veel zegen
    Wim en Martine

  • 18 Oktober 2013 - 17:40

    Co Van Den Heuvel :

    Avonturier vrienden Marjo en Gert

    Leuk en spannend om de reisverslagen te lezen , we volgen diverse vrienden , uit Indonesië Pakistan , ,Nigeria en Thailand allen hebben jullie belevenissen en zijn ze stuk voor stuk
    Interessant en leerzaam
    Wat een kennis en ervaringen doen jullie weer op .
    We hopen nog een tijdje te genieten . Allen Blessings of our Lord .Co vd H

  • 18 Oktober 2013 - 20:03

    Mieke Kaptijn:

    Hier dan eindelijk een berichtje van mij. Aart Jan heeft het voor me opgelost..... ja, ik ben echt zeer slecht in dit soort dingen. Maar jullie zijn wel in mijn gedachten hoor! Fijn dat het goed gaat met jullie. Ik wens jullie nog een hele goede tijd toe en bid jullie Zijn bescherming en zegen toe!
    Een hartelijk shalom van mij, Mieke.

  • 19 Oktober 2013 - 22:06

    Willeke Romkes:

    Hoi Gert, Marjo en Bram.

    Ik zat afgelopen week in de wachtkamer van het Dok, en toen kreeg ik de informatie dat jullie deze reisblog bij houden. Heel bijzonder om zo te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt. Wij hopen dat alles verder goed mag gaan met jullie en wensen jullie God`s zegen toe.

    Groetjes van jullie buurtjes Henri en Willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gert, Marjo & Bram

We zijn Gert (54), Marjo (51) en Bram (15). Drie dochters blijven in Nederland achter als we in september 3 maanden naar Thailand gaan met de Overseas Missionary Fellowship (OMF).

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 41151

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 18 Oktober 2014

Na een jaar weer terug.......Bangkok here we come!

04 September 2013 - 26 November 2013

Op reis naar Thailand

Landen bezocht: